Yhdistyksen historia

Nukke- ja leluyhdistys ry on perustettu syksyllä 1989. Alun perin yhdistys oli nimeltään Suomen Nukkeyhdistys ry. Yhdistyksen uusi nimi kattaa koko nukke- ja leluharrastuksen kirjon 16.11.2015 alkaen.

Tällä sivulla tulemme esittelemään yhdistyksen historiaa. Jo nyt voit tutustua vanhoihin logoihimme ja nostalgisiin tunnelmiin vanhojen Nukke- ja nallemarkkinoiden mainosjulisteiden parissa.

Vanhoja jäsenlehtiä

Jäsenlehti

Yhdistyksemme lehti on historiansa aikana käynyt läpi lukuisia uudistuksia. Se on tunnettu monilla nimillä ja lehden ulkoasu on ollut jokaisella vuosikymmenellä oman aikansa kuva. Nykyisellään lehtemme nimi on tuttu Nukke & Lelu. Aiemmin se on ollut Nukkelehti Mignonnette, Nukkemaailma ja Suomen Nukkeyhdistys ry:n jäsenlehti.

Markkinamainos vuodelta 2015. Uusi, raikas mainos toi tuoretta ilmettä markkinoiden ilmoituksiin.
Markkinamainos vuodelta 1998. Pääsymaksu 10 mk!
Markkinamainos vuodelta 1991. Tapahtuman nimi tuolloin oli Nukkemarkkinat.

Nukke- ja nallemarkkinat

Yhdistyksen markkinoita on järjestetty jo 1990-luvun alusta lähtien. Vanha Ylioppilastalo on ollut perinteisin paikka, vaikka onpa markkinat joskus järjestetty muuallakin. Jokavuotinen tapahtuma on muodostunut monen harrastajan rakkaaksi perinteeksi, ja joulun alla loppuvuodesta järjestettävät markkinat keräävät yleisöä vuosi toisensa jälkeen.